Hosting Home - ustaw jako startowąHosting Ulubione - dodaj do ulubionych
PUNKT - Strona główna (home)
 
HOSTING - cennik
DOMENY - cennik
POMOC

KONFIGURACJA SMTP

Konfiguracja autoryzacji SMTP w programie pocztowym

Uwaga: od dnia 15.10.2001 na serwerze pocztowym firmy PUNKT, mail.punkt.pl, funkcjonuje mechanizm autoryzacji SMTP. Mechanizm ten zabezpiecza serwer oraz jego użytkowników przed coraz częstszymi atakami spamerów, głównie spoza granic naszego kraju, ale i krajowych. Mechanizm ten polega na konieczności podania hasla i użytkownika (identycznego jak w przypadku odbierania poczty przez POP3) również podczas wysyłania poczty przez nasz serwer SMTP.

Pomimo iż mechanizm ten funkcjonuje od 15.10.2001 jego bezwzględne funkcjonowanie (tzn. brak możliwości wysłania poczty bez jego stosowania) nastąpi dopiero od dnia 26.11.2001 - co pozwoli wszystkim Państwu na włączenie tej usługi w Państwa programie pocztowym.

Jak włączyć autoryzację SMTP:

UWAGA !!!
Jeśli korzystasz z oprogramowania antywirusowego typu Norton Antyvirus®, to prawdopodobnie napotkasz na problemy z prawidłowym wysyłaniem poczty elektronicznej.
Ma to związek z dołączaniem przez tego typu oprogrmowanie, do ustawionej przez Ciebie a zmodyfikowanej po jego instalacji, "Nazwy Konta", specjalnych ciągów znaków np. po znaku '/' (ukośnik) występuje nazwa "mail.punkt.pl". Należy wówczas pole "Nazwa Konta" pozostawić bez zmian, ale na widocznym poniżej oknie wybrać drugą z opcji, czyli. "Zaloguj używając" i wpisać prawidłową Nazwę konta i hasło, ale tym razem bez tych spacjalnych znaków.

  1. Program pocztowy Outlook Express
    1. w menu Narzędzia -> pozycja Konta -> proszę wybrać Właściwości danego konta
    2. w zakładce Serwery we właściwościach wybranego konta, na samym dole zakładki jest opcja z podpisem 'Serwer wymaga uwierzytelniania' -> proszę ją zaznaczyć,
    3. domyślne ustawienia są dobre, ale jeśli ktoś, coś kiedyś tam zmieniał to proszę sprawdzić czy po przyciśnięciu przycisku, który znajduje się obok, 'Ustawienia', jest zaznaczona opcja 'Użyj tych samych ustawień co mój serwer poczty przychodzącej', jeśli ta opcja nie jest zaznaczona to proszę ją zaznaczyć,
    4. zatwierdzić wszystkie zmiany, spróbować wysłać i odebrać pocztę, w przypadku problemów sprawdzić poprawność hasła i użytkownika, zwrócić się do firmowego informatyka lub skontaktować się z firmą PUNKT.




  2. Program pocztowy Netscape
    1. w menu Edit -> Preferences wybrać kategorie "Mail & Newsgroups"
    2. Spośród wylistowanych podkategorii wybrać "Mail Servers"
    3. w polu "Outgoing mail server user name" wpisać swojego użytkownika POP3 (taki jak adres email, ale zamiast znaku '@' znak '-').
    4. zatwierdzić zmiany,
    5. przy pierwszym wysyłaniu poczty podać hasło POP3, gdy program o to zapyta, w przypadku problemów sprawdzić poprawność hasła i użytkownika, zwrócić się do firmowego informatyka lub skontaktować się z firmą PUNKT.

  3. Program pocztowy Mozilla
    1. w menu Edit wybrać "Mail/News Account Settings"
    2. wybrać kategorie "Outgoing Server (SMTP)"
    3. Zaznaczyć opcje "Use name and password" oraz podać
    4. w polu "User name" użytkownika POP3 (taki jak adres email, ale zamiast znaku '@' znak '-').
    5. zatwierdzić zmiany,
    6. przy pierwszym wysyłaniu poczty podać hasło POP3, gdy program o to zapyta, w przypadku problemów sprawdzić poprawność hasła i użytkownika, zwrócić się do firmowego informatyka lub skontaktować się z firmą PUNKT.

Ponadto informujemy, że bezpłatnie udostępniamy bezpieczne, w pełni szyfrowane, połączenie z pocztą elektroniczną wykorzystuje protokół SSL. Więcej szczegółów tutaj.




¤   © C-Invest Sp. z o.o.   ¤   e-mail: bok@punkt.pl   ¤   powered by GAD   ¤